Forsakars Brukshundklubb

Rallylydnadskurs

Genom kommunikation, samarbete och glädje ska hund och förare ta sig igenom en rallylydnadsbana bestående av anvisningar som finns på skyltar med ca 3-5 meters avstånd som både visar vägen och vad som ska genomföras. Rally i namnet betyder inte att det ska gå fort utan att hunden går en bana tillsammans med en förare som visar vägen enligt skyltarna.
De 12-20 momenten är ofta delar ur traditionell lydnad men kan även förekommer andra moment som till exempel att snurra vid sidan.
Många hundägare som kör rallylydnad upplever glädje. Hundarna gillar samarbetet med sin förare och den belöning det ger. Förarna brukar känna att de får ökad kontakt med sin hund genom rallylydnad
Alla hundar och raser kan träna! Rallylydnad fungerar bra såväl för riktigt stora hundar som för riktigt små. Även äldre hundar passar att tränas, många hundar som är "pensionerade" i andra grenar övergår till rallylydnad när de kommit upp i åren.

För dig som vill träna rallylydnad, du som har tränat och tävlat eller helt ny. Du tränar på din nivå och får hjälp och coachning av Stina och Marie.  Du behöver inga förkunskaper om rallylydnad men du bör ha relativt god allmänlydnad och hunden bör ha förståelse för sitt, ligg och stå.

Kursen är :

Tid: -

Kursen är på 6 gånger

Pris: 800kr Betalas till Bg: 142 - 0546 eller Swish: 123 522 93 07

Uppge följande på betalningen:

• Namn

• Kurs

• Person.nr

Antal deltagare: 4-8 ekipage

Minimum 4 ekipage för att kursen ska bli av.

Vi bjuder på enklare fika.

Instruktör: -

Anmälan till kursen görs till:

I anmälan ska du uppge följande

• Ditt namn

• Ditt personnummer

• Telefonnummer

• Mailadress

• Hundens namn

• Hundens ålder

• Tidigare kurser / nivå

Då ni anmält er kommer ett bekräftelse mail att skickas med anvisningar för betalning av kursen.

OBS! För att få gå kurs hos oss krävs medlemskap i Svenska Brukshundklubben samt hel- och/eller del- medlem Forsakars brukshundklubb.

Vill du gå denna kursen? Bli medlem nu!